• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ikano lån

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Jag har nyss varit i kontakt med en person på forumet och det funkade visst. Tror inte ens Collector själva är medveten om att det någonsin har funkat.
Man kan inte ta en osynlig upplysning, det är samma upplysning som lendo som dom går på
På mig tog dom ytterligare en mikrouc innan där framgick det ifrån 2023-07-10 till och med 2023-08-28 inrapporterade eller godkända lån. Jag vet inte men är detta något nytt? Hade ingen aning om att man kunde se vilka lån man godkänt? Är dom så snabba på rapportera till Uc?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Märkligt, lånen rapporteras in i slutet av månaden. Bara upplysningar rapporteras direkt.

Noll får återkomma om det funkar ännu ifall han väljer att prova.
Värsta scenariot verkar vara en mikro UC som inte syns i betyget i så fall.

Här är en som jag hade kontakt med för några månader sen, då funkade det.

1695131800449.png
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Märkligt, lånen rapporteras in i slutet av månaden. Bara upplysningar rapporteras direkt.

Noll får återkomma om det funkar ännu ifall han väljer att prova.
Värsta scenariot verkar vara en mikro UC som inte syns i betyget i så fall.
Ja jätte märkligt. Vill tillägga att detta var 3 dagar efter så tog dom en mikro UC innan dom godkände lånet.
 

Bilagor

  • IMG_6513.jpeg
    IMG_6513.jpeg
    109.4 KB · Visningar: 38

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Men du fick 2 lån via metoden? fast det togs en mikro uc?
Jag fick inte två lån. Jag kontaktade Collector och frågade efter några dagar när lånet betalats ut varför det togs en ytterligare uc alltså mikro uc då sa dom för att se att man ej tagit något ytterligare ifrån låneförmedlare. För min del verkar det som att dom börjat fatta den metoden.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Jag fick inte två lån. Jag kontaktade Collector och frågade efter några dagar när lånet betalats ut varför det togs en ytterligare uc alltså mikro uc då sa dom för att se att man ej tagit något ytterligare ifrån låneförmedlare. För min del verkar det som att dom börjat fatta den metoden.
Så med andra ord för det funka om man söker via lendo. Går via collectors hemsida och får lånet beviljat. Sen efter dom tagit sin mikrouc för att kontrollera att man inte tagit något annat lån och betalat ut så går man vidare från lendo med ikano.

bara att man gör tvärtom och går vidare med collector först via samma metod. Sen direkt mikrouc kommer går man vidare med andra lånet.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 010
Mottagna reaktioner
431
Poäng
557
Så med andra ord för det funka om man söker via lendo. Går via collectors hemsida och får lånet beviljat. Sen efter dom tagit sin mikrouc för att kontrollera att man inte tagit något annat lån och betalat ut så går man vidare från lendo med ikano.

bara att man gör tvärtom och går vidare med collector först via samma metod. Sen direkt mikrouc kommer går man vidare med andra lånet.
Förmodligen ska den metoden du skriver funka. Jätte svårt och säga vad dom tittar på. Jag blev bara chockad när dom tog ytterligare en mikro uc och tackar gud att jag ej gjorde det där då för då hade jag ej fått lånet beviljad säkert.
 

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
83
Poäng
247
Ja det är flera som testat och det funkar utan problem, har vart en rätt vanlig metod länge för att lösa flera lån. Göra ansökan via lendo/advisa. Få fler erbjudande varav ett är collector, gå vidare med det andra sen söka direkt via collectors hemsida och bli beviljad där med.

Har nästan aldrig sett någon blivit nekad av ikano på kontroll. Dom godkänner i princip allt. En del andra banker nekar på kontroll dock som du skriver.
Har ni som fått Ikano godkänt signerat via postgång?
Har ni haft transaktioner typ smslån eller inkasso? Svenskaspel?
Det står att jag kommer få besked via sms inom 24 timmar. Upplevde ni samma och fick ni vänta exakt 24 timmar?

Om det skulle vara så för flera skulle jag bli lugnare men känns som jag åkt på en extra kontroll...
Man önska att det var beviljat när det står beviljat...via Lendo.
 

noll

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
371
Mottagna reaktioner
83
Poäng
247
Märkligt, lånen rapporteras in i slutet av månaden. Bara upplysningar rapporteras direkt.

Noll får återkomma om det funkar ännu ifall han väljer att prova.
Värsta scenariot verkar vara en mikro UC som inte syns i betyget i så fall.

Här är en som jag hade kontakt med för några månader sen, då funkade det.

Visa bilaga 3540
Vet du hur långt efter ansökan hos Lendo som denna medlem gjorde detta? Var det samma dag?
Tacksam för svar!
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 888
Mottagna reaktioner
1 655
Poäng
1 117
Vet du hur långt efter ansökan hos Lendo som denna medlem gjorde detta? Var det samma dag?
Tacksam för svar!
Jag själv gjorde det samma dag. Vill minnas att det inte var samma dag. Personen skrev till mig typ 2 dagar senare efter att gått vidare med marginalen och läst på forumet om collector metoden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp